Veelgestelde vragen

Hieronder vind je een overzicht van de meest gestelde vragen. Mocht je hier geen antwoord vinden, dan kun je altijd contact met ons opnemen via info@kiesz.nl of telefonisch op 085-0150012.

Wat te doen als ik een betalingsherinnering ontvang?

Als je een herinnering ontvangt en je hebt betaald, kun je het beste contact opnemen met de praktijk. Dit kun je telefonisch doen tijdens onze openingstijden of een mail sturen naar administratie@kiesz.nl.

Ik wil graag een kopie van mijn nota ontvangen, kan dat?

Het is mogelijk om een kopienota op te vragen. Je kunt dit verzoek per e-mail doen; administratie@kiesz.nl

Ik heb een opmerking/klacht. Hoe kan ik die het beste kenbaar maken?

Indien je klacht gaat over een behandeling, verzoeken wij je vriendelijk deze in eerste instantie met uw behandelaar op te nemen. Hij of zij kan je namelijk in de meeste gevallen al direct gerust stellen. Mocht je er niet uitkomen, dan zien wij je klacht of opmerking graag via de website tegemoet. Als je opmerkingen of klachten hebt, dan ontvangen wij deze graag. Via onze klachtenregeling kun je een klachtenformulier invullen.

Hoe oud moet mijn kind zijn om naar de tandarts te gaan?

Voordat het kind geboren is, is het al belangrijk om je te informeren over de preventie van het kindergebit.  Het kindergebit wordt namelijk al gevormd in de baarmoeder.  Neem de baby gewoon mee vanaf dat dit mogelijk is naar onze tandarts in Oosterhout.  Dan ervaart het kind dit als normaal.  Vanaf dat de tandjes door beginnen te komen mag de baby ook op de schoot op de tandartsstoel komen zitten.  Poetsinstructies kunnen niet vroeg genoeg beginnen!

Wordt de behandeling gelijk afgerond of moet ik een vervolgafspraak maken?

Mocht tijdens de periodieke controle blijken dat een behandeling nodig is, dan zal dit tijdens een vervolgafspraak gebeuren.

Wat kost … ?

Indien een vervolgafspraak (vulling, kroon, prothese) nodig is, of je wilt graag bleken, vraag dan bij je bezoek aan de tandarts om een begroting. Aan de hand van de begroting kun je bij je zorgverzekeraar navragen voor welk gedeelte van de behandeling je eventueel een vergoeding ontvangt. Kijk ook op tarieven voor meer informatie.

Hoe lang werkt een verdoving?

Ben je verdoofd tijdens jouw behandeling, dan duurt het ongeveer 2-4 uur, voordat de verdoving uitgewerkt is. Dit kan wel verschillen van persoon tot persoon.

Mag ik direct nadat er een tand of kies gevuld is eten en drinken?

Omdat Kiesz gebruik maakt van composiet is het geen probleem, dat je na het leggen van een vulling direct eet of drinkt. Let wel op met verdovingen. Je hebt geen gevoel in een gedeelte van je mond en tong. Hierdoor voel je bijvoorbeeld geen warmte en pijn.

Hoe worden mijn gegevens bij Kiesz verwerkt?

Wij zorgen ervoor dat je privacy goed gewaarborgd wordt. We zorgen namelijk voor meer dan alleen jouw gebit!

Diagram privacy regeling

× Available on SundayMondayTuesdayWednesdayThursdayFridaySaturday