Veel gestelde vragen

Hieronder vindt u een overzicht van de meest gestelde vragen. Mocht u hier geen antwoord vinden, kunt u altijd contact met ons opnemen via info@kiesz.nl of telefonisch op 085-0150012.

Wat te doen als ik een betalingsherinnering ontvang?

Als u een herinnering ontvangt en u heeft betaald, kunt u het beste contact opnemen met de praktijk. Dit kunt u telefonisch doen tijdens onze openingstijden of een mail sturen naar info@kiesz.nl.

Heeft u een herinnering via Famed ons incassobureau gekregen dan kunt u contact opnemen met Famed. Dit kan op telefoonnummer 0900-0885 of https://notavanfamed.nl/login. Zij kunnen u verder helpen met vragen of opmerkingen.

Ik wil graag een kopie van mijn nota ontvangen, kan dat?

Het is mogelijk om een kopienota op te vragen. U kunt dit verzoek per e-mail doen; info@kiesz.nl

Ik heb een opmerking/klacht. Hoe kan ik die het beste kenbaar maken?

Indien uw klacht gaat over een behandeling, verzoeken wij u vriendelijk deze in eerste instantie met uw behandelaar op te nemen. Hij of zij kan u namelijk in de meeste gevallen al direct gerust stellen. Mocht u er niet uitkomen, dan zien wij uw klacht of opmerking graag via de website tegemoet. Mocht u opmerkingen of klachten hebben, dan zouden wij deze graag ontvangen. Op onze website vindt u onder kopje over Kiesz een klachtenformulier, waar u uw opmerking of klacht kwijt kunt.

Hoe oud moet mijn kind zijn om naar de tandarts te gaan?

Vanaf 2½ tot 3 jaar kunt u uw kind meebrengen naar de tandarts. Bij een eerste bezoek zal het een kennismaking met de tandartspraktijk en de tandarts zijn. De tandarts zal misschien alleen de tandjes tellen.

Wordt de behandeling gelijk afgerond of moet ik een vervolgafspraak maken?

Mocht tijdens de periodieke controle blijken dat een behandeling nodig is, dan zal dit tijdens een vervolgafspraak gebeuren.

Wat kost … ?

Indien een vervolgafspraak (vulling, kroon, prothese) nodig is, of u wilt graag bleken, vraag dan bij uw bezoek aan de tandarts om een begroting. Aan de hand van de begroting kunt u bij uw zorgverzekeraar navragen voor welk gedeelte van de behandeling u eventueel een vergoeding ontvangt. Kijk ook op tarieven voor meer informatie.

Hoe lang werkt een verdoving?

Bent u verdoofd tijdens uw behandeling, dan duurt het ongeveer 2-4 uur, voordat de verdoving uitgewerkt is. Dit kan wel verschillen van persoon tot persoon.

Mag ik direct nadat er een tand of kies gevuld is eten en drinken?

Omdat Kiesz gebruik maakt van composiet is het geen probleem, dat u na het leggen van een vulling direct eet of drinkt. Let wel op met verdovingen. U heeft geen gevoel in een gedeelte van uw mond en tong. Hierdoor voelt u bijvoorbeeld geen warmte en pijn.